



















Hourglass
Hourglass omdefinerar hela lyxkosmetikbranschen genom innovation, integritet och socialt ansvar. Berömd för sina formulationer och modern design, drivs också varumärket för att skydda djur och miljön vi delar. För att bevisa att lyxig skönhet verkligen kan vara fri från djurtestning, har Hourglass lovat att bli en av de första veganska, fri från djurtestnings, lyxskönhetsmärke i 2020. Tidigt samma år annonserade Hourglass sitt partnerskap med Rosie Huntington-Whiteley, varumärkets första globala ambassadör. ”Rosie är en tidlös skönhet, men hon är också modern, självsäker och en omhändertagande människa, allt det som Hourglass representerar, förklarar Carisa Janes, Hourglass Founder och CEO. "Jag har varit ett fan av Hourglass i flera år, "tillägger Rosie.” Jag träffade Carisa genom en gemensam vän och under en två timmars lunch och en oändlig konversation av vår delad kärlek till skönhet och affärer, tanken på att samarbeta var ett naturligt nästa steg.” Företaget grundades år 2004 i Venice, Kalifornien, en tid då Carisa var tidig med att kombinera hudvårdsteknik med smink av hög kvalitet. Hon märkte ett tomrum på marknaden för en ny typ av lyx skönhetsmärke – en som drivs av innovation, kreativitet, enkelhet och prestanda. Hourglass kännetecknas av sensuella strukturer, moderna färgkollektioner och eleganta anpassade förpackningar. Hy, färg och hudvård är utformade för att vara oupptäckbar, transformerande samtidigt som de är enkla att applicera. Från det prisbelönta Veil Mineral Primer, Ambient Lighting Powder och Confession Ultra Slim Refillable Lipstick till nya favoriter som Arch Brow Micro Sculpting Pencil and Vanish Airbrush Concealer, Hourglass sätter trender genom att skapa nya klassiker. Från 2004 har Hourglass vuxit till sin nuvarande distribution i över 1000 butiker i USA och Kanada, inklusive Bergdorf Goodman, Bluemercury, Neiman Marcus, Nordstrom, Space NK och Sephora. Varumärket har expanderade också till över 200 internationella dörrar i Nordamerika, Europa, Mellanöstern och Asien. År 2014, för att fira sitt 10-årsjubileum öppnade Hourglass varumärkets första fristående butik i Venice, Kalifornien. Hourglass öppnade sin andra fristående butik i Manhattan, New York i slutet av 2017.