Upp till 25% rabatt på hudvård, hårvård och makeup

Favorit
Varukorg
Varukorg ()

Att göra beställningar och inspireras av produktnyheterna ska vara så smidigt som möjligt. Vi har därför samlat de vanligaste frågorna så att du snabbare kan få svar på dina funderingar. Hittar du dock inte svaret på just din fråga kan du alltid vända dig till vår kundtjänst

Kundkonto

  • Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
    Om du har glömt ditt lösenord så kan du enkelt återställa detta genom att klicka på "glömt lösenord?" när du försöker logga in. Ange den e-postadress du angav när du skapade din kundprofil så skickas en länk för återställning.
  • Hur fungerar lojalitetsprogrammet?
    Varje gång du handlar hos oss får du poäng på allt du handlar. Hur mycket poäng du får beror på summan på varorna du handlar. 30 dagar efter avslutat köp får en registrering i form av poäng. När du så vill, kan du välja att lösa in dina poäng mot en bonuscheck som du kan använda när du handlar. Hur stor bonuschecken är ser du genom att klicka på använd poäng i kassan. Bonuspoängen är gilitig i 1 år. Om du har några frågor om lojalitetsprogrammet kan du alltid kontakta oss.

Order

  • Reserveras varorna i varukorgen?
    Från det att du lägger produkten i varukorgen är den reserverad i 30 minuter.
  • Är min order registrerad?
    Orderbekräftelsen skickas omgående till den e-postadress du uppgav när du gjorde beställningen. Om du är osäker på om din order har registrerats, vänligen kontakta kundtjänst innan du gör en ny beställning.
  • Hur kan jag se min orderstatus?
    För att se orderstatus på din beställning kan du logga in på ditt kundkonto. Under Beställningar så finner du dina ordrar samt kan här även se status på dina senaste beställningar.
  • Jag hittar inte min order på mitt kundkonto?
    Det kan bero på att du registrerat två olika kundkonton hos oss. Kontakta gärna vår kundservice via vårt kontaktformulär så slår vi ihop de två profilerna. Då samlas all information på ett och samma ställe och alla dina bonuspoäng räknas ihop.
  • Kan jag kombinera flera ordrar?
    Av tekniska skäl har vi tyvärr inte möjlighet att kombinera flera olika ordrar i efterhand. Så för att undvika extra fraktkostnader passa på att lägga alla produkter i varukorgen innan du genomför ditt köp.
  • Kan jag ändra eller avbeställa min order?
    Om du vill avbryta din order vänligen kontakta kundtjänsten så fort som möjligt! Om vårt lager redan har hunnit behandla din beställning är det tyvärr inte möjligt att annullera den. Då får du genomföra en retur. Behandlingstiden för en inkommande retur tar vanligtvis 1–3 veckor. Efter att returen har registrerats skickar vi antingen ut en ny vara, makulerar din faktura eller gör en återbetalning på det kontot som använts vid betalningen.
  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse.
    Titta i skräpposten i din mejlklient så att din orderbekräftelse inte har hamnat där. Du hittar alla dina order på "mina sidor" när du loggar in. Där hittar du all information du behöver om din order. Saknas orderbekräftelsen i din mejlklient och hittar du inget på "mina sidor" så kan e-postadressen ha blivit fel vid orderläggning eller eventuelt att din order inte gick igenom vid beställning. Kontakta oss via vårt formulär eller via hej@bangerhead.se, så hjälper vi dig att reda ut vad som har hänt.

Betalning

  • Vilka betalmetoder är tillgängliga hos Bangerhead?
    Du kan välja mellan kortbetalning med Visa/Mastercard, direktbetalning, PayPal eller fakturabetalning via Qliro. Vi har även en delbetalningslösning med QliroKonto. Läs mer om villkoren för Qliro faktura här. Vid övriga frågor gällande betalning via Qliro vänligen kontakta Qliros kundtjänst.
  • Kostar det något att välja faktura som betalmetod?
    På Bangerhead har vi 29 kronor fakturaavgift. Men om du väljer att använda dig av vårt betalalternativ Qliro Konto tillkommer avgifter i form av ränta och Qliros månatliga aviseringsavgift på 29 kronor. Läs mer om villkoren och priser för Qliro Konto och Qliro Delbetalning här.
  • Måste jag uppge mitt personnummer för att beställa hos Bangerhead?
    Vid fakturaköp kräver vi personnummer av säkerhetsmässiga skäl för både kunden och oss. Med personnumret kontrolleras kundens folkbokföringsadress mot den adress kunden uppger eftersom vi endast godkänner utskick till godkänd adress. Då faktura är en form för kredit, behöver vi också kundens personnummer för att avgöra kundens kreditvärdighet samt vilket belopp kunden kan handla för. Detta gör vi via Qliro.
  • Varför fungerar inte min rabattkod?
    Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan och klickar på Uppdatera. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och se gärna genom villkoren för rabatten om du är osäker på vad som gäller. Om du har några frågor gällande en specifik kod kan du kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär. Obs! Rabattkoder kan inte kombineras med kampanjpriser. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder eller lägga till en rabattkod på efterhand.
  • Vad händer med rabattkoden om jag skickar tillbaka flera varor?
    Om du väljer att returnera en produkt är det inte möjligt att få tillbakabetalat värdet för en använd rabattkod. Om en produkt är defekt eller felaktigt tar vi tillbaka varan och du får självklart möjligheten att använda rabatten vid ditt nästa köp.
  • Jag ska ha pengar på mitt tillgodokonto. Var hittar jag dessa?
    Du hittar pengarna på ditt tillgodokonto när du är inne i kassan. Du hittar aktuell summa under rubriken "Använd medel på kundkonto".

Retur

  • Jag ångrar mitt köp. Vad gör jag?
    Du har 30 dagars öppet köp från det att du mottagit din order, förutsatt att produkten returneras oanvänd i oskadad originalförpackning och i de fall där varan är plomberad skall denna vara obruten. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden hos ett postombud. Vill du utföra ett byte returnerar du varan du ej längre önskar och beställer önskad vara på egen hand. Önskar du göra en retur eller byte, vänligen kontakta kundtjänst på hej@bangerhead.se.
  • Jag vill byta vara. Vad gör jag?
    Du har 30 dagars öppet köp från det att du mottagit din order, förutsatt att produkten returneras oanvänd i oskadad originalförpackning och i de fall där varan är plomberad skall denna vara obruten. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden hos ett postombud. Vill du utföra ett byte returnerar du varan du ej längre önskar och beställer önskad vara på egen hand. Önskar du göra en retur eller byte, vänligen kontakta kundtjänst på hej@bangerhead.se.
  • Jag vill göra en reklamation. Vad gör jag?
    Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att du mottagit ordern. Ta kontakt med vår kundtjänst för hantering av din reklamation: hej@bangerhead.se


    Vill du reklamera en produkt från ghd? Klicka då på denna länk. Följ då denna länk.
  • Jag har gjort en retur. När får jag pengarna tillbaka?
    Vid reklamation eller returnerat köp får du tillbaka dina pengar inom max 30 dagar från den dagen Bangerhead mottog meddelandet om reklamationen eller returen.

Leverans

  • Hur lång är leveranstiden?
    Vi skickar din beställning samma dag om du gör den innan kl 12. Görs beställningen efter kl 12 skickas ordern dagen därpå. Om du gör din beställning på fredag efter kl 12 eller på en helgdag skickar vi beställningen nästföljande vardag. Paket levereras till ditt närmaste utlämningsställe eller hem i din brevlåda. Du som bor i Stockholm, Malmö eller Göteborg kan även välja hemleverans med Budbee eller Airmee – då levereras paketet direkt till din dörr och leveranstiden är 1–2 arbetsdagar. Du kan även välja att få din order till utvald Instabox och levereras då till skåpet inom 1-2 arbetsdagar. Postnord Varubrev levereras inom 3–8 arbetsdagar och snabbfraktsalternativen Postnord Mypack och DHL snabbfrakt levereras till ditt närmaste utlämningsställe eller utlämningsstället du själv valt i kassan inom 1–3 vardagar.
  • Hur fraktas varorna?
    Din beställning packas på vårt lager och fraktas vidare med Postnord, DHL, Budbee, Airmee, Instabox. Budbee och Airmee levererar varorna direkt till din dörr. Instabox levereras till utvalt leveransskåp. De flesta av paketen som skickas som Postnord Varubrev kommer att hamna hos ditt närmaste utlämningsställe, men mindre Postnord Varubrev levereras direkt hem i din brevlåda ifall de får plats. Paket som skickas med Postnord Mypack eller DHL levereras i ditt närmaste utlämningsställe eller i det utlämningsstället du valt i kassan.
  • Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
    Ditt paket ligger normalt i 7–14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager. En sms-avisering skickas ut, hämtas inte paketet ut efter detta skickas även en emailavisering och en brevpåminnelse till dig. Outlöst paket debiteras med avgift på 149 kronor för att täcka de fraktkostnader som ett icke-uthämtat paket innebär.
  • Hur vet jag att mitt paket har kommit fram?
    När ditt paket har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe får du en avisering, antingen hem i brevlådan eller som sms beroende på vad du valde när du genomförde din beställning. Denna avisering använder du sedan för att hämta ut ditt paket. Om du skulle radera din avisering eller tappa bort den kan du få fram nödvändig information på ditt kundkonto under Beställningar.
  • Jag har inte mottagit mitt paket. Vad har hänt?
    Samma dag som beställningen skickas får kunden en e-post med leveransinformation. Här finns en länk för spårning av paketet. Ofta ligger paketet hos utlämningsstället även fast aviseringen inte har kommit fram. Om paketet inte har kommit efter en vecka rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst omgående så vi kan undersöka saken närmre.
  • Skickar ni ut paket till andra destinationer än Sverige?
    Vi finns även i Norge, Finland och Danmark.
  • Kan jag skicka paketet till en annan adress?
    Ifall du önskar att skicka paketet du beställer till en annan adress måste du välja att betala med kort eller PayPal. Vi har ingen möjlighet att skicka din beställning till en annan adress än där du är folkbokförd ifall du önskar att betala med faktura. Detta av säkerhetsmässiga skäl och risken för bedrägeri.
  • Hur mycket kostar frakten?
    Kostnad för frakt beror både på hur stor varukorg du har samt vilket fraktalternativ du väljer. De olika fraktalternativen för din beställning hittar du i kassan.

Säkerhet

  • Hur vet jag att ert betalsystem är helt säkert?
    För betalning med kort använder vi oss av företaget DIBS Payment Services AB, som är en leverantör av säkra betallösningar på internet. DIBS är ledande inom betaltjänster i Norden. När du handlar hos oss flyttas du till över till en krypterad säker sida där betalningen sker. Inga kontouppgifter eller personuppgifter sparas hos oss. Kortbetalningarna består av säkerhetsstandard 3D-Secure som är en säkerhetsstandard utvecklad av VISA och Mastercard för att säkra betalningar över internet.
  • Vad är cookies?
    En cookie är en liten textfil som lagras på din dator som bland annat berättar för oss om ditt användarnamn hos oss och om du är en ny eller regelbunden besökare hos oss. Det finns två olika sorters cookies, en som sparas permanent på din dator och en så kallad sessionscookie. Den senare är inte lagrad på din dator och försvinner när du stänger webbläsaren. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kan du inte lägga varor i varukorgen. Om du har problem eller frågor om detta kan du alltid kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig