Bangerhead-teamet!
Välj avdelning

Frågor & svar

Ask us anything!

Att göra beställningar och inspireras av produktnyheterna ska vara så smidigt som möjligt. Vi har därför samlat de vanligaste frågorna så att du snabbare kan få hjälp med dina funderingar. Skulle du mot förmodan inte hitta svar här kan du alltid vända dig till vår kundtjänst! Våra skönhetsexperter finns för dig i vått och torrt och hjälper dig med alla dina skönhets- och orderfrågor.

Kundkonto

Hur skapar jag ett kundkonto?
Det är enkelt att registrera sig på Bangerhead och det tar endast ett par minuter. Detta gör du genom att klicka på knappen Konto i menyn. Logga sedan in med Facebook eller klicka på knappen Registrera dig nu. Efter att du angett dina personliga uppgifter och e-postadress klickar du på Spara. Vi skickar dig ett bekräftelsemail när din kundprofil har skapats.
Är det gratis att upprätta ett kundkonto?

Det är gratis att upprätta och oförpliktande att upprätta ett kundkonto hos oss. Du måste ha ett kundkonto för att kunna handla i vår webbshop. Om du inte skapar ett konto på egen hand kommer dina kunduppgifter att registreras automatisk när du gör din första beställning. Detta för att vi ska kunna söka upp din beställning ifall du har frågor eller önskar att göra ändringar.

När kommer mitt paket?
Vi skickar alltid ditt paket samma dag eller dagen efter du gjort din beställning. Alla paket skickas med full spårbarhet till ditt närmaste uthämtningsställe. Paketet levereras inom 1-3 vardagar med Schenker. Om du bor norr om Sundsvall eller om avisering görs via post, kan det tillkomma en extra dag.
Varför godkänns mitt personnummer inte?

Du måste ange ditt personnummer enligt följande: ååmmddxxxx. Om detta inte fungerar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.

Kan jag avsluta mitt kundkonto?

Din kundprofil kan självklart avslutas när som helst även om detta gör oss mycket ledsna. Om du önskar att göra detta, vänligen kontakta vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär.

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
Om du glömmer ditt lösenord så är det inga problem – klicka bara på länken Glömt lösenord i fliken där du loggar in. Efter att du fyllt i e-postadressen du uppgav när du registrerade dig kommer vi skicka ett nytt lösenord till dig via e-post. 
Hur ändrar jag mitt lösenord och min personliga information?

För att ändra ditt lösenord eller din personliga information går du logga in på ditt kundkonto (längst uppe i högra hörnet). Klicka sedan på fliken Inställningar. Gör de ändringar du önskar och klicka på knappen Spara.

Order & retur

Reserveras varorna i varukorgen?

För att undvika att du blir besviken vill vi uppmärksamma om att de varor du lägger varukorgen inte automatisk blir reserverade. Så passa på att avsluta betalningsprocessen så fort som möjligt – annars kan produkten bli slutsåld under tiden ifall det är hög efterfrågan.

Är min order registrerad?
Orderbekräftelsen skickas omgående till den e-postadress du uppgav när du gjorde beställningen. Om du är osäker på om din order har registrerats, vänligen kontakta kundtjänst innan du gör en ny beställning.
Hur kan jag se min orderstatus?
För att se din orderstatus går du in på ditt kundkonto (längst uppe i högra hörnet). Klicka därefter på Beställning. Välj den aktuella ordern och klicka på kollinumret. Där får du information om orderstatus och var ditt paket befinner sig.
Jag hittar inte min order på mitt kundkonto?

Det kan bero på att du registrerat två olika kundkonton hos oss. Kontakta gärna vår kundservice via vårt kontaktformulär så slår vi ihop de två profilerna. Då samlas all information på ett och samma ställe och alla dina bonuspoäng räknas ihop.

Kan jag kombiner flera ordrar?

Av tekniska skäl har vi tyvärr inte möjlighet att kombinera flera olika ordrar i efterhand. Så för att undvika extra fraktkostnader passa på att lägga alla produkter i varukorgen innan du genomför ditt köp.

Kan jag ändra eller avbeställa min order?
Om du vill avbryta din order eller delar av den, vänligen kontakta kundtjänsten så fort som möjligt! Om vårt lager redan har hunnit behandla din beställning är det tyvärr inte möjligt att annullera den. Då får du genomföra en retur. Behandlingstiden för en inkommande retur tar vanligtvis 1–3 veckor. Efter att returen har registrerats skickar vi antingen ut en ny vara, makulerar din faktura eller gör en återbetalning på det kontot som använts vid betalningen.
Jag ångrar mitt köp vad gör jag?
Full ångerrätt gäller inom 30 dagar från det att du hämtat ut ditt paket. Ångerrätten gäller under förutsättning att produkten skickas tillbaka i oförändrat skick och i de fall produkten är förseglad ska denna vara obruten. OBS! Inga fria returer gäller vid ångrat köp. Gör så här om du vill göra en retur: 

Märk returpaketet tydligt med Bangerhead och se till att din följesedel finns med i paketet. Paketet skickas till:

Bangerhead
C/O Cross Nordic Logistics
Viaredsvägen 24
504 64 Borås

Hanteringen av returer tar vanligtvis 1–3 veckor. När returen registrerats gör vi en återbetalning till dig eller uppdaterar din faktura. Vi skickar så klart även ett bekräftelsemail när din retur har registrerats.
Jag vill byta vara. Vad gör jag?
Du har 30 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit ditt paket, under förutsättning att produkten skickas tillbaka i oförändrat skick och i de fall produkten är förseglad ska denna vara obruten. Kontakta kundtjänst gällande vilken produkt du vill byta till. Märk returpaketet tydligt med Bangerhead och se till att din följesedel finns med i paketet. Paketet skickas till:

Bangerhead
C/O Cross Nordic Logistics
Viaredsvägen 24
504 64 Borås

OBS! Inga fria returer gäller vid byte
.
Jag vill göra en reklamation vad gör jag?
Om du fått hem en defekt vara, alternativt en felaktig vara, kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationer ska göras inom 30 dagar från det att ordern mottagits. När den defekta/felaktiga varan har levererats till Bangerhead skickar vi ut en ny produkt, alternativt återbetalar totalbeloppet. Det tar mellan 1-3 bankdagar för pengarna att sättas tillbaka in på kontot. Märk reklamationspaketet tydligt med Bangerhead, se till att din följesedel finns med i paketet. Paketet skickas till:

Bangerhead
C/O Cross Nordic Logistics
Viaredsvägen 24
504 64 Borås

OBS! Vill du reklamera en produkt från ghd? Skicka då in din produkt direkt till ghd med tillhörande kvitto och kort beskrivning av felet.
GHD Sverige AB
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
Jag har gjort en retur. När får jag pengarna tillbaka?
Vid reklamation eller returnerat köp får du tillbaka dina pengar inom max 30 dagar från den dagen Bangerhead mottog meddelandet om reklamationen eller returen.

Betalning

Vilka betalmetoder är tillgängliga hos Bangerhead?
Du kan välja mellan kortbetalning med Visa/Mastercard, direktbetalning, PayPal eller fakturabetalning via Qliro. Vi har även en delbetalningslösning med QliroKonto. Läs mer om villkoren för Qliro faktura här.
Kosta det något att välja faktura som betalmetod?
På Bangerhead har vi 29 kronor fakturaavgift. Men om du väljer att använda dig av vårt betalalternativ Qliro Konto tillkommer ingen extra avgift utöver Qliros månatliga aviseringsavgift på 29 kronor. Läs mer om villkoren och priser för Qliro Konto och Qliro Delbetalning här.
Måste jag uppge mitt personnummer för att beställa hos Bangerhead?

Vid fakturaköp kräver vi personnummer av säkerhetsmässiga skäl för både kunden och oss. Med personnumret kontrolleras kundens folkbokföringsadress mot den adress kunden uppger eftersom vi endast godkänner utskick till godkänd adress. Då faktura är en form för kredit, behöver vi också kundens personnummer för att avgöra kundens kreditvärdighet samt vilket belopp kunden kan handla för. Detta gör vi via Qliro.

Är moms inkluderat i priset?

Det är inkluderat 25 % moms i alla priser i vår webbshop.

Jag ska ha pengar på mitt tillgodokonto. Var hittar jag dessa?

Du hittar pengarna på ditt tillgodokonto längst ner på sidan när du är inne i kassan. Precis innan du klickar på Skicka beställning kan du välja att utnyttja den summan.

Hur fungerar lojalitetsprogrammet?
Varje gång du handlar på Bangerhead får du poäng på det du köper. För varje krona du handlar får du en poäng. Den första varje månad summeras dina inköp och du får en utbetalning i form av bonuspoäng. När du har samlat ihop 2 000 poäng får du en bonuscheck värd 50 kr. Bonuschecken hittar du i kassan. För att se hur många poäng du har kan du logga in på ditt kundkonto och klicka på Lojalitetsprogrammet. Där hittar du också bonuscheckens kod som du kan använda ifall checken av någon anledning inte syns i kassan. Kopiera i så fall koden, klistra in den i kassan under rubriken Presentkort/Värdekod och klicka på Uppdatera.
Varför fungerar inte min rabattkod?
Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan och klickar på Uppdatera. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och se gärna genom villkoren för rabatten om du är osäker på vad som gäller. Om du har några frågor gällande en specifik kod kan du kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär. Obs! Rabattkoder kan inte kombineras med kampanjpriser. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder eller lägga till en rabattkod på efterhand.
Vad händer med rabattkoden om jag skickar tillbaka flera varor?
Om du väljer att returnera en produkt är det inte möjligt att få tillbakabetalat värdet för en använd rabattkod. Om en produkt är defekt eller felaktigt tar vi tillbaka varan och du får självklart möjligheten att använda rabatten vid ditt nästa köp.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar alltid paketet samma dag. Görs beställningen efter kl 12 skickas ordern iväg dagen därpå. Paket skickas till ditt närmaste utlämningsställe eller hem i din brevlåda. Paketet levereras inom 3–5 arbetsdagar.
Hur fraktas varorna?
Din beställning packas på vårt lager och fraktas vidare med Posten eller Schenker. De flesta paket kommer hamna hos ditt närmaste utlämningsställe, men mindre paket kan levereras direkt hem i din brevlåda ifall det får plats.
Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
Ditt paket ligger normalt i 14–21 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager. En sms-avisering skickas ut, hämtas inte paketet ut efter detta skickas även en emailavisering och en brevpåminnelse till dig. Outlöst paket debiteras med avgift på 149 kronor för att täcka de fraktkostnader som ett icke-uthämtat paket innebär.
Hur vet jag att mitt paket har kommit fram?
När ditt paket har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe får du en avisering, antingen hem i brevlådan eller som sms beroende på vad du valde när du genomförde din beställning. Denna avisering använder du sedan för att hämta ut ditt paket. Om du skulle radera din avisering eller tappa bort den kan du få fram nödvändig information på ditt kundkonto under Beställningar.
Jag har inte mottagit mitt paket. Vad har hänt?
Samma dag som beställningen skickas får kunden en e-post med leveransinformation. Här finns en länk för spårning av paketet. Ofta ligger paketet hos utlämningsstället även fast aviseringen inte har kommit fram. Om paketet inte har kommit efter en vecka rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst omgående så vi kan undersöka saken närmre.
Skickar ni ut paket till andra destinationer än Sverige?

Vi skickar ut paket till Sverige, Norge, Finland och Åland. Om du önskar att beställa ett paket till Norge kan du göra detta på Bangerhead.no. Vill du beställa ett paket till Finland eller Åland, vänligen besök Bangerhead.fi

Kan jag skicka paketet till en annan adress?
Ifall du önskar att skicka paketet du beställer till en annan adress måste du välja att betala med kort eller PayPal. Vi har ingen möjlighet att skicka din beställning till en annan adress än där du är folkbokförd ifall du önskar att betala med faktura. Detta av säkerhetsmässiga skäl och risken för bedrägeri.
Hur mycket kostar frakten?
Vi har fri frakt på Bangerhead. Om du önskar snabbfrakt tillkommer en avgift på 39 kr. De olika fraktalternativen för din beställning hittar du i kassan.

Säkerhet

Hur vet jag att ert betalsystem är helt säkert?
För betalning med kort använder vi oss av företaget DIBS Payment Services AB, som är en leverantör av säkra betallösningar på internet. DIBS är ledande inom betaltjänster i Norden. När du handlar hos oss flyttas du till över till en krypterad säker sida där betalningen sker. Inga kontouppgifter eller personuppgifter sparas hos oss. Kortbetalningarna består av säkerhetsstandard 3D-Secure som är en säkerhetsstandard utvecklad av VISA och Mastercard för att säkra betalningar över internet.
Vad är cookies?
En cookie är en liten textfil som lagras på din dator som bland annat berättar för oss om ditt användarnamn hos oss och om du är en ny eller regelbunden besökare hos oss. Det finns två olika sorters cookies, en som sparas permanent på din dator och en så kallad sessionscookie. Den senare är inte lagrad på din dator och försvinner när du stänger webbläsaren. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kan du inte lägga varor i varukorgen. Om du har problem eller frågor om detta kan du alltid kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig
När kommer mitt paket?
Vi skickar alltid ditt paket samma dag eller dagen efter du gjort din beställning. Alla paket skickas med full spårbarhet till ditt närmaste uthämtningsställe. Paketet levereras inom 1-3 vardagar med Schenker. Om du bor norr om Sundsvall eller om avisering görs via post, kan det tillkomma en extra dag.
Jag hittar inte min order på mina sidor.
Det kan bero på att du registrerat två olika kundkonton hos oss. Kontakta i så fall vår kundtjänst via formuläret nedan så sammanfogar vi de olika profilerna. Då samlas all information på samma ställe och alla dina bonuspoäng räknas ihop.
Hur fungerar lojalitetsprogrammet?
Varje gång du handlar på Bangerhead får du poäng på det du köper. För varje krona du handlar får du en poäng. Den första varje månad summeras dina inköp och du får en utbetalning i forma av bonuspoäng. T.ex när du har samlat ihop 6 000 poäng får du en bonuscheck värd 300 kr. Bonuschecken hittar du i kassan. För att se hur många poäng du har kan du logga in på "min sida" och klicka på "lojalitetsprogrammet". Där hittar du även koden till din bonuscheck som du kan använda dig av ifall checken av någon anledning inte syns i från kassan. Kopiera då koden och klistra in den i kassan under "Presentkort / Rabattkoder".
Hur gör jag om jag vill byta eller returnera en vara?
Du har 14 dagars öppet köp från det att du mottagit paketet, förutsatt att produkten returneras oanvända i oskadad originalförpackning och i de fall där varan är plomberad skall denna vara obruten. Du kan då välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden. Registrera din retur genom att gå in på "min sida" och klicka på "retur". Märk returen tydligt med Bangerhead och ordernummer och skicka paketet till:

Bangerhead
C/O Cross Nordic Logistics
Viaredsvägen 24
504 64 Borås
Hur gör jag om jag fått hem fel vara eller en trasig vara?
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern. När varan är Bangerhead tillhanda skickar vi ut en ny produkt till dig, alternativt återbetalar totalbeloppet och kompenserar dig för expeditions- och fraktkostnaderna. Registrera din reklamation genom att gå in på "min sida" och klicka på "reklamation". Märk returen tydligt med Bangerhead och ordernummer och skicka paketet till:

Bangerhead
C/O Cross Nordic Logistics
Viaredsvägen 24
504 64 Borås

OBS! Vill du reklamera en produkt från ghd? Skicka då in din produkt direkt till ghd med tillhörande kvitto och kort beskrivning av felet. GHD Sverige AB Johannesgränd 1 111 30 Stockholm Alternativt kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig.
Varför fungerar inte min rabattkod?
Om du har en rabattkod som du vill använda dig av, skriver du in den i kassan och klickar sedan på "uppdatera". Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och kolla gärna igenom villkoren om du är osäker på vad som gäller. Om du har några frågor kring en specifik kod, kan du kontakta kundtjänst via formuläret nedan.